27 November 2014

Kafein? Dan Kenak Sik Boleh Di Amal Gilak?

Kurangkan Pengambilan Kafein Secara Berlebihan Baik Untuk Kita.. Kopi, nescafe dan minuman sewaktu dengannya dapat memberikan tenaga, tambah-tambah untuk kitak yang sedang belajar, bekerja di waktu malam, yang perlu memandu untuk jangka masa panjang , Mauk pun yang "TEGIN" dengan kopi or teh.....

 
Pengedar Sah Shaklee Miri Sarawak
Pic dr uncle goole


Kafein lazim tuk  salunya dalam minuman yang beraroma NYAMAN seperti dalam kopi, nescafe, teh dan coklat.
Mun di amal dalam kadar yang sedang-sedang kopi tuk bagus boleh merik manfaat tersendirik . 
Contohnya



  • Mencegah kanser
  • Mencegah serangan jantung
  • Mencegah stroke
  • Mencegah diabetes type II
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Mencegah seseorang terkena sirosis
  • Mengobati batu ginjal


Suhaila Shaklee COD Kawasan Piasau Miri Sarawak


Tapi mun kitak Ngurang Pengambilan Kafein Secara Berlebihan Bagus Gik Untuk Kitak.
Amalan mengambil kafein secara BERLEBIHAN sehinggakan kitak BERGANTUNG SEPENUHNYA Terhadapnya TIDAK KIRA MASA boleh diibaratkan sebagai ketagihan kafein dan ini wajar dielakkan kerana kesan negatif ialah:


kafein berlebihan memberi kesan buruk kepada sistem kardiovaskuler tubuh seperti berlaku peningkatan denyutan jantung dan boleh meningkatkan tekanan darah.
Gangguan pada gigi, dengan minum kopi dapat menyebabkan gigi seseorang berlubang, dan menimbulkan karang gigi menjadi kuning.

Terlalu berlebihan kafein dapat menyebabkan seseorang berada dalam kegelisahan dan masalah angin dalam badan yang melampau.

Untuk ibu yang sedang mengandung hindari kopi adalah terbaik untuk kesihatan bayi yang dikandung. Ada kajian megatakan mengambil hanya 100 mg kafein sehari dapat menimbulkan keguguran, kerana kafein pada kopi meningkatkan denyut jantung dan akan mempengaruhi janin yang mana dapat menyerang plasenta serta masuk ke dalam sistem darah janin tersebut......................  

BACAAN LANJUT KAFEIN BAHAYA PADA IBU HAMIL




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Miri Sarawak. Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kamek melalui

Gmail : syu6775[@]gmail.com
Call/Whatsapp : 012-8528013

No comments:

Post a Comment